loading...
راهنمای خرید خوراکی های مورد نیاز در منزل
علیج بازدید : 20 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

سیب‌‌زمینی سرخ‌ کرده رستورانی از آن‌دسته پیش‌غذاهایی است که هوش از سر همه می‌پراند و البته انواع غذا با سیب زمینی سرخ کرده هم حسابی پرطرفدار هستند. از سوی دیگر همه افراد بدون اغراق طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده را بلدند اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌زمینی سرخ‌ کرده ترد و پوک و خوشمزه به سبک رستوران‌های مشهور جلوی شما بگذارند چندان زیاد نیست.

1- برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد یا روش رستورانی دو راه دارید:

سیب زمینی ها را نیم ساعت در مخلوط آب و نمک بخیسانید. سپس آن را به مدت 3 ساعت در فریزر بگذارید.

یا

سیب زمینی ها را در آب جوش بریزید و 5 دقیقه آن را بپزید. سپس فورا 2 دقیقه در مخلوط آب و یخ بریزید.

2- از این مرحله به بعد در تمام حالت های بالا یکسان انجام می شود. سیب زمینی ها را در صورتی که خیس هستند با پارچه ای تمیز خشک کنید. مراقب باشید به آن ها فشار وارد نکنید تا له نشوند.

3- اگر به سیب زمینی ها نمک نزده اید، در این مرحله باید روی سیب زمینی های خشک، نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه های دلخواه بپاشید. حالا سیب زمینی ها را در ماهیتابه با عمق زیاد و روغن فراوان سرخ کنید. سیب زمینی های سرخ شده را روی یک حوله کاغذی تمیز بگذارید تا روغنشان گرفته شود. سپس در ظرف سرو بکشید و با سس مورد علاقه تان سرو کنید. نوش جان.

 

رای این‌که سیب‌زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند(قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر قطر نباشد). روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

 

بعد از آبکش کردن سیب‌زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. در واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می‌توانید فلفل را هم حذف کنید. حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید. این مدل سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاب بسیار دلچسب و لذیذ می‌شود. سیب زمینی سرخ کرده رستورانی پفکی به سبک مک دونالد به همین ترتیب درست می‌شود و نیاز به پودر سوخاری و هیچ چیز دیگری ندارد.

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته به صورت ورقه های حدودا نیم سانتی متر برش می دهیم و بعد از طول آن ها را خرد می کنیم به صورت خلالی و تا جایی که امکان دارد یک اندازه برش می زنیم.

در قابلمه ای حدودا ۴ لیوان آب می ریزیم و حرارت شعله را زیاد می کنیم تا زودتر آب بجوش بیاید ، سپس سیب زمینی ها را داخل آب در حال جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا نیم پز شوند. پس از ۵ دقیقه که سیب زمینی ها نیم پز شدن آنها را آبکشی می کنیم.

دقت کنید نباید بپزند چون نرم می شوند و حالت خود را از دست می دهند. پس از آبکش روی دستمال تمیزی می ریزیم تا خشک شوند و آن وقت در یک نایلون ان ها را می ریزیم و به مدت ۲ الی ۳ ساعت در فریزر قرار می دهیم .

 

در یک تابه کوچک و گود مانند یک شیر داغ کم روغن به مقداری می ریزیم که سیب زمینی ها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان داغ شود.سیب زمینی ها را از فریزر خارج می کنیم و اگر به یکدیگر چسبیده بودن آرام جدایشان می کنیم

و داخل روغن داغ می ریزیم تا مغز پخت و سرخ شوند. سیب زمینی های سرخ شده را در یک توری یا دستمال هایی که روغن اضافه را جذب می کنند می ریزیم تا حالت ترد خود را از دست ندهند.و روی سیب زمینی ها آویشن،نمک و فلفل می پاشیم و با سس کچاب سرو کنید نوش جان

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 203
  • بازدید کلی : 597